SELAMAT KEPADA WISUDAWAN/TI SEMOGA ILMU YANG DIPEROLEH BERGUNA BAGI AGAMA,NUSA, DAN BANGSA

3e

IAIN Batusangkar, 02/11. Kolej Universiti Islam Malaka (KUIM) Kunjungi  IAIN Batusangkar untuk menindaklanjuti sepakatan yang dituangkan dalam MoU dalam bidang Penelitian, Pengambdian, pertukaran mahasiswa dan dosen.

Kunjungan Rektor dan rombongan KUIM untuk menindak lanjuti yang sebelum nya telah dilakukan MoU di KUIM 10 Oktober 2017 dalam hal ini dikunjungi langsung Rektor yang di damping oleh Wakil Rektor Biang Kemahasiswaan dan kerjasama IAIN Batusangkar.

Rombongan KUIM Antara lain prof. Datuk Dr. Haji Mohd Taib bin Haji Dora Naib Canselor, Dr. Abd. Mutalib bin Mohamed Azim Dekan Fakulti Pengurusan Hospitaliti, Puan Faliza Erylina binti Rameli Dekan Fakulti Kejururawatan & Sains Kesihatan, En. Mohd Shafiq bin Mohd Maidin Pegawai Perhubungan Awam.

DSC 0458e

Rektor IAIN Batusangkar Dr. H. Kasmuri, MA menyampaikan selamat datang di Alam Minagkabau Khususnya IAIN Batusangkar yang terletak di Kabupaten Tanah Datar. Kolej Universiti Islam Malaka (KUIM) Malaysia disambut langsung oleh Rektor, Wakil Rektor I,II dan III yang didampingi juga Ka. Biro, Dekan Selingkup IAIN Batusangkar Dan Kabag Kemahasiswaan.

 “Kerjasama ini sebagai langkah awal kesepakatan antar dua perguruan tinggi Islam yang berada dalam satu Benua, dalam kunjungan KUIM ke IAIN Batusangkar Insya Allah tahun 2018 bisa terlaksana dalam bidang Penelitian, Penghabdian dan Pertukaran Dosen dan Mahasiswa dalam meningkatkan mutu Pendidikan dari dua perguruan Tinggi Islam yang berbeda Negara”(dn/hm)